Första semin

Hej på er!
Här sitter jag, slänger in ett snabbt inlägg innan jag går och sover sött. Kollade klart på första semin av ESC för en stund sedan, var helt okej låtar som gick vidare.. dock blev jag lite besviken att inte Finlands bidrag gick vidare, så himla vacker! Nu laddar vi inför Loreen på torsdag istället. Alltså jag älskar den låten, när hon sjunger den live och sjunger ut sådär vackert på slutet så blir jag gråtfärdig. Tror aldrig jag blivit gråtfärdig av en låt förut.. därför blir jag även extra besviken om hon inte vinner :)

Dagen har varit bra annars.. Alexander stackarn kräktes sent igår kväll dock :S Rejäla spyor var det.. Usch jag avskyr magsjuka. Men vet inte om det var det han hade heller, eller om det var nåt olämpligt han fått i sig kanske? Han var hemma hos mamma å pappa tidigare igår medan jag pluggade å där får han ju en massa godsaker som vanligt ;) Idag har han i alla fall varit jättepigg och glad, inte kräkts en enda gång. Men det är 48timmars-regeln som gäller för att han ska få gå till förskolan, så han får gå först på torsdag. Får ha en mysdag imorron med och passa på att plugga medan han sover. Idag har vi varit ute mestadels, lär ju passa på i finvädret :) Blev en sväng till Ica och köpte glass, sen var vi i lekparken ett bra tag.

Förresten, en lite småkomisk grej som hände igår när jag och Alexander var i lekparken. Så åkte vi tillsammans nedför en ganska stor rutschekana, så ser jag att det är två tanter å en gubbe som kollar på oss jättemycket. Så ropar gubben: Gick det bra?
Jag: Jaa..
Han: Jag tänkte väl jag å att du inte skulle låta den lilla åka ensam.
Sen går Alexander i nedförsbacke emot dem, då säger han: Passa nu så han inte ramlar.
Jag blev lite irriterad då at nån annan säger till mig hur jag ska göra med min son så jag svarade lite spydigt att han har koll han. Sen frågar de lite allmänt om Alexander, hur gammal han är och så. Så frågar gubben: är du mamma åt han? Jag: Jaa.. Han: Jahaa! Jag trodde du var storasyster, du ser så ung ut.

HAHA tack för den ;) Men jag kan säga att jag blir inte förvånad för fem öre, jag är så van, så van. Har iofs inte ofta fått höra att folk tror jag är storasyster till min son, men kan ju vara så att de tror det utan å fråga också, haha. Det är något vi verkligen gör i våran släkt, ser ung ut. Det är ju himla bra egentligen å speciellt i framtiden :D Men ibland skäms jag nästan å tala om min ålder för folk, då de alltid ser liiika förvånade ut ;) Men det är ju positivt egentligen, jag är stolt över det. Och som sagt van :D

Nej, nu blir det sängen. Godnatt! Jag slänger upp Finlands fina låt, underbart å höra såhär innan man ska sova då den är lugn å vacker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0