Barnens dag

Hej där!
Sen torsdagkväll, snart fredag. Men har verkligen känts som lördag idag. Kristi himmelfärdsdagen... och nu är vi lediga till måndag, woho. Då ska jag sitta med hemtentan, som kommer redan på söndag. Får se om orkar ta tag i den redan då, förmodligen inte :p 

Har varit en bra dag idag i alla fall. På förmiddagen gick jag och Alexander till ICA och på vägen dit och hem stannade vi och tittade på getter och hundar som var i parken. Det ska bli cirkus där så det var därför.. och Alex blev helt stormförtjust i getterna och skulle klappa de genom stängslet. Han skrek glädjeskrik och var helt överlycklig, han älskar verkligen djur :) Underbart å se.. Hade ju aldrig sett getter innan heller. 

Var sen hem, åt lunch och han fick sova middag. Sen hämtade mamma å Camilla upp oss och vi åkte till högbo där det var barnens dag :) Hade trevligt faktiskt, så himla fint där ute i högbo.. dit ska vi åka mycket i sommar. <3 Men var ju mycket aktiviteter för större barn också, det vi gjorde var att kolla på hönsen, getterna, ankorna och leka i lekparken. Glass blev det också! Hade ju himla tur med vädret, sen när vi var på väg hem så börja det regna. Jäkla tur. 

Var sen hem till mamma och dom en stund innan vi åkte hem. Alexander sov en timmes middagslur idag, sov dessutom 10 timmar inatt och det har varit full fart hela dagen. Jag var 100 % säker på att han skulle somna vid 19.30-tiden ikväll efter vällingen men han var vaken till 21.40 ca!! Jag kände ikväll att jag verkligen inte hade något tålamod, vad får han energin ifrån?! ;) Så konstigt samtidigt för han var ändå jättetrött i bilen på vägen hem idag och grinig hemma hos mamma. Så förstår inte vad den energin kom ifrån.. Vill bara att han ska få in "normala" rutiner och somna tidigare på kvällen som de flesta barn gör. Försöker så gott jag kan, men det verkar inte funka. Får testa med en timmes middagslur imorron med, så får vi se hur kvällen blir. Han sover i alla fall hela nätterna, det är jag såå tacksam över. Det har han nästan alltid gjort.. hellre att han är uppe sent och sedan sover, än om han skulle vakna mitt i nätterna. Han har även börjat sova i sin säng, vilket är himla skönt för mig.. jag sover så mycket bättre om jag får sova ensam. Det är lika vem jag än sover bredvid.. får en djupare sömn liksom. 

Jaja, inget inplanerat alls i helgen faktiskt.. återstår å se vad som sker. Var sugen på badhuset imorron, men får se.. Annars får vi hitta på annat bus, kanske blir lekparken, bibblan eller varför inte valbo i helgen. 

Nu ska jag ta och sova sött, godnatt på er! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0