Niiiice

Hej hopp!

Hamnade man här igen, det börjar ta sig.. :) Alexander somnade runt 20.30 idag, trodde det skulle bli tidigare med tanke på hur lite han sovit. Han somnade strax innan 22 igår kväll och vaknade 7 imorse.. hade sovit mellan 9.45-11.20 på dagis ändå var han uppe hyfsat sent. Vilken energi ungen har!! ;) Men en vikarie på förskolan berättade att han inte hade lekt så mycket idag, hade mest velat sitta i knät. Förståeligt att han var trött :P Han är otroligt mysig av sig annars med, jag får jättemycket kramar av han numera och han sitter gärna och kollar på tv och myser. Men rätt som det är har han ju inga problem att busa järnet istället.. :) Idag tog vi en cykeltur hem dessutom, skönt att slippa släpa på vagnen fram och tillbaka som vi gjort hela vintern. Skönt att cykla dessutom, går ju så mycket snabbare.. blir en cykeltur dit imorron med, men promenad hem. Har ju en extra vagn hemma som mamma köpte, tänkte göra så att vi använder den i veckorna och tar hem "dagisvagnen" på helgerna.. det är ändå dagisvagnen som funkar bäst och som han är van vid. 

Fick finbesök igår kväll också, Mattias och Julia kom hit bara sådär mitt i veckan ;) Det händer ju aldrig annars, vi ses ju alltid bara på helger.. Så de var här vid 20, barnen var busiga och uppe å lekte till 22 ungefär. Även det en anledning till att Alex varit trött idag. Vi kollade på BB å myste, å sen somnade vi med :) Imorse följde de med och lämnade Alexander på dagis, sen skjutsade dem mig till gävle innan de åkte hem till Avesta igen. Ett kort men trevligt besök.. borde hända oftare ;) <3

Blev skolan först idag som sagt, vi gjorde klart ett grupparbete.. skönt :) Nu har jag bara mitt eget plugg att sitta med, det är så mycket enklare när man är i grupp. Då blir det gjort, annars skjuter jag bara upp det.. huua! :/ Men ska sätta mig en stund nu innan sleeptime iaf. Tror jag. ;) Blir ju BB också! 

Sen på eftermiddagen fick vi finbesök igen! Av Emma, Alvin och lilla Vilma :) Kul att träffa dom igen, det var verkligen inte igår... och kul för grabbarna att få leka lite, skiljer ju bara tre månader mellan dem, inte ens det. Och Vilma, guud sååå sööt. Och vad liten.. inte ens två månader gammal, jag kan inte fatta att Alexander varit sådär liten en gång? Fick håll i henne med och det var svårt att släppa henne, man blir ju bebissjuk ;) Mys!

Sen ikväll fick mamma komma hit och vara barnvakt, för mig blev det träning med bruttorna hemma hos Linda :) Det var på tiden, har ju varit lite förhinder de senaste gångerna men ikväll körde vi stenhårt! Riktigt jobbigt men härligt pass ;) 

Vad händer för er i helgen? Jag har inga planer än så länge, vad jag vet.. Eventuellt badhuset imorron med Julia och Emelie och barnen såklart, men det återstår att se ;) Skola först på förmiddagen!

Nej, nu ska jag diska det sista och sen blir det tv.. och kanske plugg! ;)

Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0