"Jag saknar dig"

Jag borde egentligen plugga nu, men tänk att jag valde bloggen före. Rätt bra gjort av mig ;) Måste skriva en kostananalys efter jag lagt in min matdagbok i ett kostprogram.. Har till söndag på mig att skriva klart den, men det är så mycket annat nu så jag vill helst bli klar med den ikväll! Behöver bara vara en a4, det fixar jag väl ikväll? Jag tycker det är skönt att plugga på kvällarna, då kan man ha inställningen att jag går inte och lägger mig och sover förrän den här skiten är klar.. då har man inget val ;p Pluggar jag på dagarna blir det lätt att jag skjuter upp det och gör en massa annat. Men vi får se hur det går! Det blir ju BB om en stund med, jag får plugga lite innan och i pauserna så kanske det löser sig. 

Annars är vi "ledig" nu fram till fredag, då ska in till skolan och göra ett prov i kost och hälsa. Det är det jag vill lägga energin på nu i veckan istället, därför jag vill ha det där klart med kostanalysen. Så det blir hemmaplugg alla dagar.. Alexander har blivit sjuk å stackarn :( Märkte när vi kom hem från dagis idag att han var varm och verkade väldigt hängig.. ville inte äta nånting, bara sitta och mysa med mig. Hade 38,3 i feber först, sen höjdes den till 39,2.. då blev det alvedon och välling, sen somnade han sött. Hoppas han är bättre imorgon, men det är inget man kan räkna med. Febern kommer ju från 1,5års-vaccinet han fick förra veckan. Det skulle ta ca en vecka innan biverkningarna kunde komma sa läkaren. Så vi blir hemma och tar det lugnt hela dagen imorgon...

Kollade precis klart på en film "Jag saknar dig", hyrde den i fredags. Hyrde även den fjärde Twilight-filmen och Final destination 5. Kikade på Twilight själv i fredags, den var väl okej.. jag är faktiskt inget riktigt fan av de filmerna som många är, men har ju sett de andra så kände jag ville se fortsättningen. Final destination såg jag med Mattias i lördags, den var också okej men väldigt lik de tidigare filmerna. Men den här jag såg nyss, vilken otroligt fin film! Verkligen jättebra, den kan jag rekommendera för er som inte sett den. 
Den handlar om två tvillingsystrar och den ena av dem dör hastigt.. Man får då se hur det går för den andra systern. Så otroligt fin och sorglig, den påminner en verkligen om hur fort det kan gå och att man ska ta vara på alla nära & kära! 

Helgen som var var lugn och skön. Mattias och Julia kom i lördags, åkte i söndags. Sarah å Camilla var här igår kväll och fikade och snackade skit :) 

Men ska väl ta tag i plugget då.. 

Innan slänger jag upp en himla bra låt som var med i filmen ("Jag saknar dig"), de visar även snuttar från filmen. Helt fantastiskt! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0