Vilken jävla dag.

Hej svejs!
Hoppas ni alla mår bra.. det har vi inte gjort här hemma idag kan jag säga. Haft magsjukstuga. :/ BLÄ, alltså finns det nåt värre än magsjuka?! Just den känslan att gå och må sådär illa som man gör, det är nästan skönt när man får spy ut det. Haha.. trevligt samtalsämne ;) Men framåt kvällningen blev det bättre iaf, nu är jag bara rejält fryssen istället så sitter här med en filt omlindad runt mig. Känns som det är lite lätt feber på g. :S Började ju med att Alexander kräktes inatt, stackarn.. 3-4 ggr blev det, fick byta lakan å pyjamas å allt vad det var flera ggr om. De sa på förskolan förra veckan också att det gick magsjuka där, så är väl därifrån.. typiskt. Nåja, så denna dag har vi inte gjort många knop. Pappa kom hit med lite blåbärssoppa i alla fall. Vi tog oss en promenix till konsum också, samt var ute och lekte lite på uteplatsen.

För övrigt har helgen varit lugn. Fredagen spenderades i parken mestadels hela dagen med Jessica och Moa :) Lite promenader blev det också, jättetrevligt. På kvällen somnade Alex tidigt så jag låg i soffan, käkade godis och läste den bra boken jag läser :) Lite Skilda världar hann jag med också. På lördagen var det riktigt lugnt, var iväg å handlade grillad kyckling och potatisgratäng till mig och Alexander. På kvällen kom Sarah och Baggen hit. : ) Snackade mest å glodde på tv, Alexander kände ju inte igen Baggen riktigt å var lite blyg till en början men det gick över på nån minut det. Sen lät han honom inte vara en sekund, haha.. lekte å härjade! Märks att Alexander är väldigt fäst vid killar, han tycker mycket om att leka och busa med dem. Har nog att göra med att han mest umgås med "tanter" annars, haha ;p känner nog att det är samma kön som han själv.

Sen idag när jag satt på uteplatsen så slog det mig, att shit vad jag egentligen är stolt över mig själv. Jag säger inte det för att skryta på något vis, det är bara så jag känner. Jag är ensamstående mamma på heltid än så länge, jag får ingen ekonomisk hjälp av någon annan utan försörjer både mig och Alexander, samtidigt som jag studerar och skolan går bra. På torsdag börjar jag sommarjobba, som tur är slipper jag ha Alexander på dagis i sommar utan han får vara hos mamma och pappa mestadels som sagt. Men den tanken slog mig bara, det är inget jag direkt har tänkt på innan. Sen är det ju självklart jobbigt ibland med.. vissa gånger mer än andra. Som inatt när han kräktes t ex , man är trött själv men får göra en massa mitt i natten. Det hör ju till ibland och det hör även till att tycka det är jobbigt att vara förälder. Det vet jag att alla föräldrar tycker :P Jag ska i alla fall göra allt som står i min makt för att alltid vara en toppenmamma till Alexander, alltid finnas där för honom och se till att han blir en riktigt bra människa. Han är mitt allt och jag älskar honom över allt annat, mina fina unge. <3

Nej, jag ska ta och läsa lite istället, puss puss !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0