Sol <3

Heeej på er !
Nu var det några dagar sedan... igen :)

Har varit underbart väder idag! Alexander var på dagis mellan 9-14, tiden däremellan gick åt för mig att tvätta samt åka till bibblan och ICA. Var tvungen att låna några flora-böcker till herbariet jag håller på med. Måste försöka bli klar med det så snart jag kan.. men väntar på att lite fler blommor ska komma fram också. I nuläget känns det helt okej, det som jag hade sån ångest inför. Hann leta på lite blommor idag också. Jag lånade även en till bok som är läsbar för mig så att säga. Älskar att läsa, så skönt å skjunka in i en bra bok och bara leva in sig i deras liv för ett tag, haha. Jag hann även steka lite på uteplatsen ;) Men det ryktas om regn i helgen?! :/

På eftermiddagen kom Camilla hit och vi och Alex gick ner på stan och kika lite. Handlade ett par shorts å två tröjor åt Alex på Lindex, skatteåterbäringen kom ju idag :) Sen blev det hem igen, och jag gjorde pannkaka åt oss alla tre. ;)
Igår var det också fint väder, då blev det ner i parken på eftermiddagen med Jessica och Moa. :) Var en massa folk där eftersom det var nationaldagen. Ska träffa dem imorron med, blir väl parken igen då. Himla trevligt! :)

Annars i helgen har jag inga direkta planer.. blir väl bara att ta det lugnt och umgås :) Alexander är ledig imorron, han går 9-14 måndag och tisdag nästa vecka sen har min skrutt sommarlov. Så ska han få vara med mina föräldrar eller sin pappa ibland de dagar jag jobbar. Jag fick hem schemat för sommaren idag med, det såg helt ok ut ;) Börjar jobba på torsdag. Kommer mestadels jobba 7-15 eller 13-21.45. Förra sommaren var det ofta nån timme mindre. Men det är bra, pengar behövs! Jag såg att jag kommer vara ledig midsommarhelgen också :) Midsommarafton ville jag absolut vara ledig på, då ska vi ju åka till nån midsommarstång och dansa med Alex ;) Förra midsommaren hade han inte lärt sig gå än, men i år blir det annat. Så det blir mysigt å trevligt. Hade gärna kunnat jobba midsommardagen dock, dragit in lite extra cash.. men men ;) Sen fyller jag ju 25 den 29e juni. Helt galet, vafan jag blir 25?! Gaaah... såg att jag jobbar 7-15 den dagen, bra det så kan man ha lite kalas på eftermiddagen. Hade varit jobbigt om jag hade jobbat kväll.. Likaså dagen efter på lördagen går jag 7-15 och sen på söndagen går jag 13-21.45. Får se om det blir lite festligheter då, men då får det bli på lördagen isåfall. Börjar ändå 13 på söndagen. Lär ju fira ändå när man fyller så pass jämnt ;)

Imorron tar väl de flesta studenten också? Det är 6 år sen jag tog den, och jag minns den dagen som att det var igår. Vart tar åren vägen? Snart är det väl min lillskrutt som står där med mössan och alkoholen ;) Ja herregud.

Nej, nu ska jag nog bänka mig i soffan med den bra boken jag läser, efter det blir det lite skilda världar såklart ;)

Puss på er !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0