härliga lördag!

Hej!
Passar på att blogga lite medan lilleman roar sig själv och leker. Han är på gott humör i alla fall, det känns skönt. Det hör inte till vanligheterna nuförtiden, tror han kommit in i någon trotsperiod.. ofta är han som en igel på mig, ska vara med mig hela tiden och gnäller för allt och ingenting. Riktigt jobbigt emellanåt! Men märker att det är många tänder som är på väg fram nu, så förmodligen beror det på det. Oftast får jag inte borsta tänderna på han heller, men det är ju förståeligt att det gör ont. Men det gäller att vara lika envis som han, man försöker så gott det går. Han har varit sjuk också, kanske febern berodde på tänderna.. fick feber i lördags och var inte feberfri förrän i onsdags. Så blev dagis torsdag och fredag i alla fall, det hade han nog saknat :) Känns skönt och tryggt för mig att han trivs så bra som han gör där, är verkligen supernöjd med förskolan och personalen. Jättemysig barngrupp är det också, så söta så :)

Annars då, vi hade kursavslut igår på just kemin och fysiken, alla fick redovisa sina temaarbeten och så fick vi veta tentresultatet. Hade ju tenta i måndags på det och jag blev godkänd!! :) Var så nervös för det, hade varit jobbigt att åka in och göra omtenta.. så känner mig riktigt nöjd. ;D
Direkt efter skolan åkte jag in till valbo med Camilla å Alex, handlade massa kläder på HM till Alex, blev över tusenlappen. De hade ju fått in såå mycket snyggt, mycket vårkläder. En fin mössa å en cool keps till han fick jag med hem också. Så blev ett linne, en tröja och mjukisbyxor från Gina till mig.

Ikväll kommer Mattias hit!! :) Han är på domarkurs till eftermiddagen i falun men sen kommer han. Längtar något otroligt, vi har ju inte setts på nästan två veckor! Alexander ska sova hos sin mormor å morfar ikväll, så att vi får sova ut tsm imorgon. Är ju inte ofta vi får det :) Då blir det tacos, mys och melodifestivalen! Får se vilka som går vidare ikväll.. Loreen är fortfarande min favorit! Efter det blir det nog lite big brother och gossip girl ;) Helt inne i det, finns ingen bättre serie än gossip girl! Och big brother blir bara roligare och roligare, man får sig några goda skratt.

Nästa helg funderar jag på utgång! Har inte varit ut sen juldagen så det skulle vara riktigt skoj.. efter melodifestivalen på lördagen kanske ;) Älsklingen kan tyvärr inte följa med som ska döma fotboll både lördagen och söndagen men vore skoj att gå ut ett gäng brudar!! I gävle då såklart ;) Det har vi pratat om i alla fall och jag hoppas det blir av också! :)

Nu behöver Alex underhållas, men ni får ha en trevlig helg! Puss å kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0