natti!

Måndag kväll/natt å jag tänkte säga godnatt! :) Lilleman somnade redan strax efter 19.30 han, men sen har han sovit sen dess.. gnällt till några gånger, men blev nöjd så fort han fick nappen.
Har varit en riktig tv-kväll ikväll, halv 8 hos mig, Familjen Annorlunda, En unge i minuten och Ballar av stål! :) Riktigt bra alltihopa, kul att ballar av stål är tillbaka.. men av det här avsnittet att döma så tycker jag inte denna säsong var riktigt lika rolig som det varit tidigare, men helt okej iallafall.
En unge i minuten var riktigt intressant att se när man själv varit med om en förlossning.. nästan så man blev lite tårögd av det. Den dagen kommer jag alltid minnas, den bästa och mest speciella dagen jag någonsin varit med om. Helt otroligt. Jag tänkte ju ta å göra om det två gånger till dessutom, vill ha tre barn jag :) hihi. Men det lär ju dröja ett tag, vore ju bra att hitta sin drömprins först ;) Haha, men det är ingenting jag är rädd för att göra igen, föda alltså, jag tycker som jag tror jag skrivit förut att det inte alls var så farligt som jag hade föreställt mig.. men det är ju såå individuellt, ingen förlossningsberättelse är den andra lik!
Viktor kom hit igår, å idag var vi på bvc. Nu väger Alexander 9230 gram och är 71,5 lång. Mammas stora kille. Var även och köpte välling idag, provade aldrig det ikväll men tänkte prova imorron.. får se vad han tycker om det, spännande. Har ju planer på att sluta amma om 1-1½ månad ungefär, tycker det känns lagomt med lite mer än 7-7½ månader som han är då, och sen hoppas jag på att få gå upp mina kilon också, när jag slutat :P Numera ger jag han mat vid 11.30-12tiden, och sen gröt som kvällsmål, annars ammar jag bara. Ska så småningom börja ge han mer mål mat om dagen, alltså inte bröstmjölk, utan gröt två gånger om dagen, välling en gång och öka på de vanliga matportionerna lite mer också. Om någon som läser har slutat amma som ammade såhär länge ungefär får ni gärna komma med tips hur ni gjorde för att trappa ner.. :)
Annars idag på eftermiddagen blev det en sväng till farmor. Fick lite fika, å hon bröt ju armen för några veckor sen så jag fick hjälpa henne att tvätta håret, å sen även rulla det :) hihi.
Får se vad som sker resten av denna vecka..
Men det jag vet nu, är att jag ska sova! Det är väl godmorgon om en sisådär 7 timmar.
Godnatt på er alla :) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0