Hihi

Hej där! 
Nuu passar jag på att skriva ett inlägg igen, bara en dag efter jag skrev det förra.. jag kan ibland jag med. ;) Viktor var här över dagen idag, vi tog en promenad till Monroes med Alexander där vi mötte upp Paul (Alex farfar) för en lunch.. bjuden blev jag också, tackar man inte nej till! :) Jättetrevligt var det, sen åkte Paul vidare och vi tog en promenix till ICA, handlade dock inget, en dricka blev det. Därefter blev det bara hem, spelade lite nintendo wii och tog det lugnt.

Alexander var hemskt trött mot kvällningen idag, han somnade nämligen vid 20.30 igår Lite sent för att vara honom, numera brukar det vara mellan 19.30-20 oftast.. men jag tänkte att då blir det nog en sovmorron till minst kl 8 åtminstone, så jag tog det ju lugnt och låg och läste min bra bok som jag läser, igår kväll ganska sent.. men tji fick jag, runt 06.15 var Alex pigg som en mört och på toppenhumör :) Gofisen. Själv ville man bara sova vidare, men det är ju han som bestämmer när vi ska gå upp så att ;p Ikväll somnade han runt 19.20 ungefär, hann inte ens ge han välling innan han somnade.. lite hann han få i sig. Så vaknade han för en stund sen å var gnällig igen, kände sig förmodligen lite tom i magen när det inte blev så mycket välling. Då gav jag han bröstet.. ammar numera nästan bara morron och kväll, samt på natten. Han får annan mat så det räcker och blir över på dagtid.. planerar att sluta amma helt inom några veckor nu, men det kommer bli tuffa nätter har jag en känsla av. Tror inte han är sådär jättehungrig på natten, utan är nog mer ute efter närhet.. Min bvc-sköterska sa också att jag ska försöka vagga han till sömns ändå på natten, han behöver ingen mat då egentligen, han får ju i sig tillräckligt på dagen.. jag har försökt lite grann, men det slutar alltid med att jag ger han bröstet ändå, bara för att vi ska kunna få somna om igen. Har inte tyckt det varit sån fara heller i och med att jag ändå tänkt fortsatt amma, men eftersom jag tänker sluta nu snart så måste jag ju börja göra slag i saken så småningom.. visar sig hur det går, jag får väl uppdatera er här och berätta :P 

Nu ska jag ner och se på film, sen lägga mig och läsa å sova! :) Godnatt.
Men först, slänger jag upp en gammal bild från förmodligen år 1963 eller 1964, ett gammalt klassfoto som min pappa är med på.. haha :) Hamnade av en slump på en facebook till en som är gammal klasskompis med min pappa, och blev förvånad när jag fick se honom på det fotot.. Pappa var alltså 11 eller 12 år där, å ni hittar han allra längst till vänster, med tjocktröja å skjorta under, framför lärarinnan. Väldigt litet blev det, men ni får försöka kolla ändå. ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0