lördagslugnt

Hejsan! :)
Sitter hemma bara, kikat lite på någon film på tv som jag inte orkade kika klart på, lilleman sover sen tre timmar tillbaka. Var några dagar sen igen nu. Men men, bättre att skriva då och då och lite mer, än korta inlägg varje dag.. tycker jag i alla fall! :)
Skrev senast i tisdags kväll.. i onsdags å torsdags var det bara jobb faktiskt, mys med min gulleplutt däremellan. På torsdagkvällen kom Sarah hit också, kikade på någon halvdålig film på tv och pratade massa skit :) Sen har jag varit ledig sen i torsdags annars, jobb igen på måndag eftermiddag.

Igår blev det en sväng in till valbo, blev såå shoppingsugen så drog med mig Sarah och Alex dit. :D Var in på HM och köpte ett par jeans som var lite pösiga, en t-shirt och en tröja åt Alex. Sen blev det in på Carlings och köpte en klänning åt mig, vit med svarta mönster typ, skitcool :) Å så blev det in på Gina och handlade ett coolt svart linne med döskallar på till mig, samt ett par örhängen. Så det blev några fynd! Älskar verkligen svart och vitt, den där lite rockiga stilen älskar jag. Typ tröjor med text och tryck å allt vad det är.. jag är mycket mer för sånt, än lite sådär söta kläder som t ex syrran gillar mer än mig. Haha, även om jag kan ha sånt ibland med, men.
Så blev det en fika där med, så var vi och kollade på djuren i djuraffären.. Alexander sov där till en början, men sen ville han inte sitta i vagnen mer heller, antingen skulle jag bära han eller så skulle han gå själv. :D Haha, sötnosen. De har ju ett visst ställe där som barn brukar springa och leka på, vet ni vad jag menar då? Det är som bilder på bilar å fotbollar på golvet som man ska springa efter typ, å där skulle Alexander också leka, haha.. jag tog bort han några gånger, men han skulle tillbaka han. Var ju några större pojkar i 6-7års-åldern där som hade kunnat springa in i han, så det fick då räcka efter ett tag :P Men själv ville han gå, skrek och tjoade och verkar stormtrivas på köpis. :D Fick gå och hålla mig i handen, så var han nöjd.
Sen förresten, igår förmiddag så tog han 6 steg helt själv!!! Han tog ju 3 häromdagen, igår blev det 3 till. Snacka om stolt jag blir, min duktiga lilla kille. Han stod utan stöd, och sen gick han fram mot mig. Så det är verkligen på g nu, står nog inte på förrän han kutar runt ;)
En annan rolig grej som hände igår kväll, han satt och lekte med min mobil, tröck på knappar och grejer. Så har ju jag knäppt bilder på han förut med kameran i mobilen, så lyckades han komma in på de bilderna, infogade en bild på sig själv och sen skickade han iväg den bilden som ett MMS till den första i min kontaktlista. Hahaha, teknisk eller vad? Vill visa folk hur söt han är kanske? Det är bra för mig i framtiden om jag behöver hjälp med teknikprylar i alla fall, hahaha.
Idag har varit en riktigt lugn dag, jag och Alex tog en promenix till farmor/gammelfarmor på eftermiddagen, fick lite fika. :) Sen tog vi tre en skön promenad! Imorgon är det söndag, får se vad vi hittar på...

Annars så måste jag ju som många andra, påpeka det som hänt i Norge.. så otroligt tragiskt och hemskt :( Lider fruktansvärt mycket med de utsatta och anhöriga... Vilken jääävla människa, fyfaaan. Det är otäckt tycker jag, det är så otroligt mycket som hänt på sistone.. verkligen jättemycket. Vart tar världen vägen? Usch, hoppas idiotjäveln torteras till döds eller något! Det kommer han ju inte göra, men önska går ju!
Nej, ska väl sova om en liten stund.
Nattinatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0