Dags igen?

Jaa, det känns som att när jag sitter här och inte har alltför mycket att göra, så kanske ett blogginlägg vore något? Ja visst, varför inte!
Senast jag skrev var i fredags, och sen dess, vad har hänt? Jag har jobbat hela helgen. Lördag var det dagjobb, å i söndags kvällsjobb. Men det var en bra jobbhelg, för jag fick jobba med min Sarah båda dagarna :D Vi och pensionärerna var det som gällde i helgen, wooho. Sen var hon här i lördags kväll med, vi gottade oss med chips, dip, godis, läsk och kikade på tv och gamla idolklipp, och pratade. Trevligt som alltid! 

Idag har jag tvättat hela eftermiddagen, ändra fram till nu.. puh, himla mycket tvätt nuförtiden. Men som tur är fick jag ju en tvättmaskin av grannarna, väntar bara på att min farbror ska fixa och koppla in den åt mig :) Men det är ingen brådska än, men skönt att ha det klart så småningom. Ja, och annars idag utöver tvättning har jag bara myst med Alex. I förmiddags tog vi en promenad med Nathalie och hennes sötis Lukas också, som hade blivit jättestor sen jag såg han sist :) Jättetrevligt!
Och förresten, tror inte det står på förrän Alexander går nu heller.. hihi, jag har ju ingen sån där "lära gå vagn" åt han, men jag brukar istället hålla han i handen så går han ganska stadigt så länge han håller i mig. Och imorse så släppte jag och då fortsatte han gå två steg själv, och senare idag blev det tre steg själv. Mammas duktiga kille, blir så stolt. Men jag märker att han gärna kryper fortfarande, han känner sig bekväm i det.. men som sagt, det står väl inte på nu :) hihi!
Pratar gör han jättemycket också.. som jag skrivit förut så säger han ju hej, hejdå ibland, tendenser till mamma, och titta säger han jättemycket. Sen igår hade han sagt "napp" också, berättade pappa när han var med honom medan jag jobbade. Pekar gärna på föremål också, å säger "där" eller "titta".. å tänk att snart är han redan 11 månader. Den 1 aug blir han det.. och sin ettårsdag har han den 1 september :) Helt otroligt! Ett år, det bästa året i mitt liv. Hur kan det gå så fort? 

Imorron jobbar jag 7-14, likaså torsdag. Sen är jag ledig från fredag-söndag. Har inget alls inplanerat, ska bara mysa och gosa med Alex. Sen är det jobb igen måndag och tisdag nästa vecka, och jag blir ledig onsdag-fredag, sen jobb lördagen igen. Sköna veckor framför mig nu. 

Ja förresten, såhär kan det se ut när man får göra precis hur man vill med sitt mellanmål, om man vill äta det eller bara kladda med det ;) De två bilderna är från idag.

En busig Alexander igår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0