barnmat :)

Hej hej !
Nu har jag varit dålig på att skriva igen, haft lite ont om tid faktiskt :P
I måndags var det väl mestadels lugnt har jag för mig, tog en promenad med Alexander å vagnen. Igår kom Viktor hit på förmiddagen, det var dags för bvc igen.
NU väger lilleman hela 8130 gram och är 67,5 lång! Han blir sååå stor!! :) Alexander den store, passande namn, javisst. Sen tog vi en sväng till försäkringskassan, Viktor ska skriva över alla sina föräldradagar på mig (förutom de 60 han måste ha själv) så det var vi och fixade.. begärde även igår över nätet, men tog bara fram till i maj eftersom jag inte vet om jag ska jobba i sommar eller inte. Man vet ju inte om man får även fast man söker.. men förhoppningsvis får jag på Ängsbacken där jag jobbat två somrar i rad. Inte förra sommaren då, men 08 å 09. Samtidigt skulle det vara såå skönt å vara hemma i sommar också, bara ägna all tid åt lillprinsen innan plugget drar igång på allvar i höst. Men vi får se hur det blir! Pengar lockar ju också.. skulle ju inte jobba heltid isåfall.
Så nu har vi även börjat med barnmatspuréer.. provade första gången idag, med majs å potatispuré. Alexander blev ju hungrig precis då, vi hann ge han lite grann men det låg bara kvar i munnen. Sen fick jag amma, å sen provade vi igen.. Fick in lite grann i munnen å han började smacka, verkade som att han ville ha mer på en gång :) Provade ge lite till, men då låg det mest kvar i munnen bara, å han tog in fingrarna och kladdade lite, hihi. Men så är det, bara att fortsätta så ska det nog gå bra till slut! Som det är nu vill han ha mat av mig väldigt ofta, det är ofta var å varannan timme (på dagarna, på nätterna sover han som en stock), som han vill ha mat. Så jag hoppas det blir mer sällan han behöver amma om han vill äta "vanlig mat".
Spännande spännande :)

Så imorron börjar föräldragruppen igen, skönt å komma ut på något! Men får se hur pigga jag och lillen är som alltid sover fram till 10.30-11.30 tiden ungefär.
Sen efter det ska vi träffa Alexandra å hennes söta lilla Tilda. :D Ska bli kul, blir nog valbo en sväng.

Lilleman sover för tillfället, men han vaknar nog närsomhelst å är hungrig. Får se om vi tar oss en promenad, segt när det snöar dock.

Ha en fin onsdag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0