godnatt!

Hej å hopp.
Nu var det några dagar sen igen, ja det börjar bli en vana. ;P Men som jag sagt förut, fortsätt titta in för när ni minst anar det är det ett nyskrivet inlägg.. Ibland riktigt fort efter att jag nyss skrivit, eller några dagar efter.. Plötsligt händer det ;)

Ja men faktiskt så har det inte hänt sådär superdupermycket, sen jag skrev i onsdags. Lilleman fick hålla sig inomhus igår med hela dagen, men då var han feberfri iallafall, så idag blev det perfekt att gå ut tyckte jag. Men tji fick jag, det var ju jordens snöstorm ute! Jag och Alexander som skulle träffat Sarah idag istället när det inte blev nåt i onsdags, men det blev plötsligt nästan omöjligt med tanke på vädret.. Nej, vi får se hur det ser ut imorron, om vi kan ta oss iväg då istället. Hoppas på det!
Men jag trotsade vädret ändå lite idag och tog mig iväg på en 20minuters-promenad med lillen. Tyckte han skulle få lite frisk luft ändå när han varit inne i två dagar.. han sov sött i vagnen hela tiden, och jag hade tur som gick på hyfsat plogade vägar. Men det blåste rejält, så någon långvarig promenix blev det inte.
For sen en sväng till ICA och handlade med pappa.
Annars idag har lillen varit ganska grinig, beror på att jag försöker ändra om hans sovrutiner som jag inte är nöjd med alls.. som jag skrivit förut så är han ofta upp till 12tiden på kvällen/natten, och sover sen hela natten (vilket iofs är riktigt skönt), vaknar ca 2 ggr och vill ha mat men somnar genast om. Så sover han allt som allt till 11snåret.. jag får ju alltid sovmorron så egentligen borde jag inte klaga, jag är ju själv nattuggla och sjusovare. Men, jag vill ju ändå försöka ändra om det så att jag får lite mer egentid på kvällarna, samt är det väldigt bra om vi får in rutiner till i höst när jag ska börja skolan igen och gå upp tidigt osv.. annars kan det ju bli riktigt jobbigt, för både mig och lillen. Pratade med bvc-sköterskan om detta, hon gav mig tipsen att inte låta han sova lika långa middagslurar som han gör annars och även ta upp han tidigare om mornarna.. jag får ju räkna med att han blir grinig ett tag eftersom han inte är van vid detta och blir trött, men det blir ju bra i slutänden i vilket fall.
Så idag tog jag upp han vid 09.15, han var vaken till strax efter 10.30 och somnade sen om.. ja sen sov han en sväng på eftermiddagen med, men jag tog upp han tidigare, gjorde lika ikväll när han slumrade till. Så han har varit bra grinig, men vid 21.30-tiden trodde jag att han skulle sova hela natten för då somnade han. Jag lade han i sängen och gick iväg, han sov 5 min, sen vaknade han och var grinig.. men så fort jag tog upp han blev han tyst, han var nöjd så länge han fick ligga bredvid mig eller när jag höll i han. Somnade om fort och jag tog upp han igen, höll på sådär några gånger.. sen vid 22.30 tiden så vaknade han och var vaken en hel timme. Då blev han pigg helt plötsligt.. sen slutligen framåt 00.00 så sover han nöjt i sin säng.
Hmm..
Tar gärna emot tips om hur jag ska göra för att få han att ändra om sina sovrutiner så de blir som jag vill, finns det nåt annat man kan göra än att bara ta upp han tidigt om morronen och väcka han så han inte sover sina middagslurar fullt ut? Funderar även på varför han inte ville sova mer än 5 min ensam i sin säng tidigare ikväll, måste ju ha något att göra med att jag tog upp honom tidigare idag och eftersom han varit grinig hela dagen...
Jaja.. ska väl ta och lägga mig jag med iallafall :)
GODNATT på er :)

Kommentarer
Postat av: sirpa

fortsätt sådär ett tag ska du se att det blir ändring, det tar sin tid, så tålamod är bra att ha, lycka till, och krama om extra från mig

2011-02-13 @ 15:01:32
URL: http://hhannadror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0