bvc

Hej hej! :)
Tisdag då, å idag har jag och Viktor varit på bvc med lilleman. Han fick 5månaders-vaccinet, sprutor i båda låren, å det gick fint faktiskt. Han skrek lite den här gången med, men när han fått nappen blev han lugn :) Så duktig, mammas kille. Bara hoppas han slipper febern nu som kan komma, sist klarade han sig iallafall. Han har vuxit också, 8700 gram och 70 cm lång. Ligger fortfarande en bra bit över kurvan. :D
Efter det åkte vi till köpis en sväng, och jag shoppade loss rätt rejält, både till mig själv och Alexander ;P Till honom blev det ett par jeans, två par "mysbyxor", två par trjöjor, en body å tre par strumpor. Till mig själv blev det ett par jeansleggings, två linnen, tre toppar å en lite tjockare tröja. Nöjd med inköpet, behövdes verkligen lite nytt. :D Så käkade vi buffé också! Så himla skönt att åka in tidigt till valbo, brukar alltid åka på eftermiddagarna när det är en hel del folk men nu kunde man gå hur man ville och slapp alla köer. Var hemma vid 14, lillen fick i sig lite mat och mangopuré, det tyckte han om :) Tog sen en promenad med lilleman till ICA å kom hem för en stund sen.. hade funderingar på att åka till Barnens Hus och köpa en gåstol idag med, men pratade med läkaren vi hade och han sade att det var bra om vi väntade lite med att sätta han i en gåstol, åtminstone två månader till.. det skulle visst inte vara bra pga att det inte finns nog med stadga i benstommen ännu. Så får väl lyssna på vad han säger, å då är det lika bra att vänta med att köpa också. :)
Vad har hänt annars då , sen i lördags kväll när jag skrev sist? I söndags var det rätt lugnt, tog en promenad ända bort till ICA maxi med Nathalie och hennes lilla söööta Lukas! :) En trevlig promenad med en del skratt :D Så igår kom Viktor hit, å idag vet ni ju vad som hänt ;P Imorron ska jag träffa världens bästa Sarah för en promenad å fika, min underbara vän som jag alltid mår så bra av att umgås med. <3
Å resten av veckan återstår att se, föräldragrupp på torsdag iaf, näst sista gången då.
Men nuu ska lilleman få gröt, som han älskar. :D
Ha en bra tisdag!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

till oss sa läkaren på björksätras bvc att man får ha dom i gåstol vid 5 månader men inte nå längre stunder. verkar vara så olika beroende på vilken läkare man träffar :S

2011-02-09 @ 09:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0