Öf och valbo.

Nuuu var det ett tag sen jag skrev igen, joorå! Sitter bara hemma nu, har en liten kille som precis har somnat. Jag hade bror Peter här på besök för en stund sedan, så han fick hålla Alexander sällskap några minuter medan jag sprang ner och köpte välling och gröt, som jag hade glömt. Stackaren hade skrikit precis hela tiden, han träffar ju inte sin morbror sådär superofta så var väl inte så konstigt. Först gick han fram till han och satte sig i knä, men det gick ju bra så länge jag var med. Men han blev lugn så fort jag kom. :)
Nej, han somnade sent ikväll fast att han vaknade 7 imorse och sen sov 1 timme och en kvart ungefär, mellan 11.45-13. Men, vi har varit i valbo hela eftermiddagen och han somnade 5-10 minuter i bilen på vägen hem, och då blir det ofta såhär att han blir vaken längre. Hade han hållt sig vaken i bilen hade han somnat som en stock efter vällingen.. Försökte verkligen hålla han vaken i bilen men det blev omöjligt efter ett tag. Men jag får kanske sovmorron imorron, vem vet ;)

I förmiddags var vi på Öppna förskolan, jättetrevligt och Alexander hade roligt som vanligt. Träffade bland annat Nathalie och Lukas där, Linda och Malou, och Emmorna och deras pojkar :) Sen blev det hem och sova och äta för Alexander, sen for vi som sagt in till valbo på eftermiddagen. Blev en del handlat! Först var vi in på Toys'rus och handlade lite presenter till Alexander, han fyller ju 1 år på torsdag!! Helt otroligt!! Skriver efter torsdagen vad han fick i present. ;) Sen en sväng in på IKEA, handlade lampor och lite smått där med. Sen in på köpis där jag handlade ett linne och två tröjor till mig själv, mascara och nagellack (blått den här gången) och lite kläder till Alex. Träffade även Petter, Maria och Hailey där, det var verkligen inte igår. Senast vi träffades var i februari tror jag, är ju ett halvår sen :P Shiit.. så Alexander och Hailey fick träffas också, roligt att se de små kusinerna ihop. Hihi. De kommer nog också hit på kalas på torsdag. :) Tänkte ha för familjen och släkten då på torsdag när han fyller, men sen på lördagen ska jag och Alexander ordna ett litet barnkalas också. Har bjudit de som vi mest har umgåtts med under hans första år, hehe.. så det blir 4 pojkar med Alexander inräknat och 2 flickor, som det ser ut nu så kommer alla. :) Ska bli kul!

Annars har denna vecka flygit förbi, precis som alla andra veckor... i måndags har jag ett minne av att vi hade farmor här på besök, hehe. I tisdags var vi till Öppna förskolan en stund på eftermiddagen, träffade Jullan och Bella där med, det var väldigt lugnt med barn den eftermiddagen.. idag var det mycket mycket mer, verkar vara mest på fredagar. Sen på tisdagen var vi till Arbetarbladet och knäppte kort på Alexander så han blir med i tidningen på torsdag. Han log inte, han såg mest förvånad ut när han tittade på kameran och funderade vad vi gjorde ungefär. ;) I onsdags tror jag inte så mycket hände, var hemma hos mamma å pappa bara. Men igår tvättade jag på förmiddagen, sen kom Sirpa hit och gjorde slingor på mig och Camilla. Jag blev nöjd! Är nästan blond nu igen, som jag var för två år sedan, haha.. men det är kul med förändringar då och då! :)

Nu sitter jag bara här och är ruuuskigt taggad till morrondagen!! Då är det fest och utgång som gäller, vi ska vara här hemma först och dricka. Ska bli bra väder dessutom, då kan vi sitta på min uteplats, perfeeekt! Blir några tjejer, sen ska vi dra ut i gävle. Woohooo! Kommer nog  vara smockat med folk, är ju cruising i gävle också + fint väder + löningshelg.. joorå det blir nog en del! Kul det, men jobbigt när det är sådär smockat med folk på krogen tycker jag, blir ju såå sjukt varmt jämt! Men, jag känner på mig att det blir en toppenkväll!! :) Innan ska jag och Sarah (får se om det blir någon mer) ut och äta också, mys!

Och på måndag kl 13 börjar jag skolan!! Det börjar med en teknik-kurs, tror ni jag är dåligt nervös?! buhu :( Massa folk jag inte känner, men de känner varandra.. gah. Bara hoppas det går bra!

Nej, jag ska ta och bänka mig i soffan och glo lite på tvn, sen blir det nog sova ganska tidigt.

Hoppas ni alla får en jättebra helg!! Sköt om er. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0