jahapp..

Klockan är 23.30 snart, kanske dags att ta och sova? Trött är jag i alla fall. 

Nu är det snart en vecka sen jag skrev igen (!!), dagarna bara flyyyger fram, seriöst. Idag har jag och lilleman haft besök av Julia och hennes Bella samt Linda och hennes Malou. :) Såå söta. Alexander hade tur idag som fick besök av dessa två bruttorna :) hihi. De lekte så bra tillsammans, och vi mammor hade en trevlig pratstund. ;) 
Detta gjorde även att Alexander inte somnade sin eftermiddagslur förrän 17.20 ikväll, jag försökte verkligen hålla han vaken, tänkte att då kunde han ju få vällingen lite tidigare runt 19 (brukar oftast ge den 19.30 tidigast), men det var omöjligt.. Så jag lät honom sova en halvtimme, sen fick han minsann komma upp. Han var sen vaken till 21.30, hihi. Jag får väl sovmorgon till 8.00 imorron då förmodligen, det har jag även fått de senaste mornarna.. såå skönt! 

Annars då? Jobbade sista dagen i lördags, så nu är jag ledig fram till nästa måndag, då skolan drar igång igen. Sjukt nervös kommer jag vara då! Fy :( Så himla jobbigt med en ny klass, har absolut ingen aning om vilka som går där. Även nervös inför allt plugg som kommer komma.. känns som det kommer bli jättemycket på en gång. Åh, låt det gå bra!! Blir en tuff tid framöver med mycket att göra.. kanske jag behöver efter att ha slappat så länge. Eller slappat och slappat, det där tar jag fan tillbaka. ;P Heltidsjobb att vara förälder minsann, och ännu mer när man är ensamstående sådan. 

Imorgon ska jag tvätta, så då får lilleman åka iväg till sin mormor och morfar några timmar. På torsdag ser det ut som vi ska hänga med Linn till forsbacka och hälsa på hennes mamma och småsystrar, ska bli kul. :) Och på fredag ser det ut som det blir öppna förskolan! Ska bli kul det med, himla längesen vi var där nu, och nu får ju även Alexander ut mycket mer av det med. Har ännu inte hört något om dagisplats, men förhoppningsvis får jag veta snart hur det blir.. Om han kommer in i november så är det ju jättebra att gå på öppna förskolan ofta, åtminstone minst en gång i veckan så han vänjer sig genom det liksom. 

Alexander går ju mest hela tiden nu förresten, väldigt sällan jag ser han krypa. Och pratar och babblar gör han.. han tycker gärna om och följa efter mig, och blir ofta grinig när jag går ifrån honom. Då kommer han efter mig, låter lite smågrinig och säger "mamma". Hihi, ens hjärta kan ju smälta när han gör det, underbara vackra unge. <3

Hmm, nej nu lär jag ta och sova. Sov gott! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0