Godnaatt :)

Halloj!
Fredagkväll ännu en gång, sommaren lider mot sitt slut. Måste säga att jag är så fruktansvärt trött på värmen som var både idag och igår. Jag gillar värme annars, men har ju inte riktigt tid att njuta av den fullt ut heller, fan minsta ansträngning jag gör så svettas jag som bara den! :O Blir såå irriterad av denna värme, och det ser ut som det ska bli svalare i helgen, det är sååå välkommet från min sida.

Annars har jag ledig helg nu, jobbat i veckan som var nu istället. Blir bara lugnt, imorron och på söndag ska jag ut och leta lite blommor så jag blir klar med det där jäkla herbariet någon gång, som ska vara klart inför skolan om några veckor. Sen imorron kväll ser det ut som det blir tacos med Camilla och Linn! Mys! :D Tvätta ska jag göra på söndag också, det behövs.. 
Har bara en vecka kvar på worket också. Går korta dagar dessutom, 7-13 måndag och tisdag, ledig onsdag och torsdag, 15-21 fredag och 7-13 lördag och söndag. Sen är jag ledig två veckor, och sen drar skolan igång den 30 augusti. Såå pirrig inför den, jag ska ju börja i ny klass och allt eftersom jag varit hemma ett år och varit mammaledig, känner inte en människa.. fy, aldrig varit med om det förut. :/ Hoppas hoppas det är en bra klass och att jag kommer in bra i den, att de är snälla mot mig. ;) Buhuu, nervööst. 

Annars funderar jag vad det blivit med mitt sötsug?! Fattar inte, förra helgen handlade jag lösgodis, hela påsen åt jag upp fort, likaså idag handlade jag lösgodis och samma visa en gång till! Nog för att jag är en godisråtta, men såhär fort har jag aldrig ätit godis förr, och aldrig känt sånt sug! Ska väl visserligen ha lingonveckan snart, men brukar inte vara såhär sugen för det.. inge sparsam jag eller. :P

Jaja, ikväll har det varit lugnt. En trött kille somnade efter vällingen innan 19.30, han har ju varit hos mormor och morfar lite den här veckan när jag jobbat och han har sån otrolig energi när han är där. Det har han väl alltid, men hemma hos dom är det något extremt. Ofta sover han ju fortfarande två gånger om dagarna, en på förmiddagen och en på eftermiddagen, men är han där kan han sova en timme om dagen, om ens det ibland, sen är han vaken resten.. precis som att han känner att han inte vet hur länge han får stanna där, så han måste ta vara på tiden ;) Haha. Såå himla livlig och busig där, är väl för att det är större att röra sig på. Förhoppningsvis blir det inga problem att lämna han på dagis sen när han kommit in på det, sån full fart som det är jämt när han är på nya ställen, tycker det är så kul att upptäcka och utforska allt. :D
Innan han somnade kikade vi på Emil i Lönneberga (har förresten fått höra att Alexander är lik Emil, mest för att han är så ljushårig som han, och han är extra lik han när han har sin blåa keps på sig också), sen när han somnat kollade jag lite på 101 dalmatiner, som gick på tv4+. 

Men nu är jag en trött mamma, ska ta och krypa ner jag med.

Hoppas ni har en bra fredagkväll allesammans, drick lugnt om ni är ute och röjjer. :D
Puss å kram, godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0