Jaadu

Heeeej hopp!
Idag blev det en efterkontroll på mig som sagt. Allt såg bara bra ut, inga konstigheter.. Var kul att barnmorskan fick se honom, hon som varit med under hela graviditeten liksom. Fick höra av både henne och en annan hur stor de tyckte han var. Hihi, min lilla bjässe. Ska till bvc igen på måndag, blir spännande att höra då hur mycket han ökat. Jag vägde mig jag med förresten, vågen stod på 52,2 kg. Känns riktigt skönt att gått ner allting så fort, och dessutom ett kg mindre än vad jag vägde när jag blev gravid.
Men shit vad det blåste ute idag! :p Tog en promenad till sjukhuset med Alexander och hade motvind i uppförsbacke.. usch vad man fick kämpa på, haha. Haglade gjorde det också lite.. tycker INTE om när det blåser, okej att det är kallt men avskyr när det blåser.
Höll oss inne resten av dagen sen, blev inte så jättesugen på att gå ut. Får bli en promenad imorron istället, sååklart :)
De två senaste nätterna har varit bättre iallafall, lillen har inte vaknat varannan timme som han annars brukar göra.. igår t.ex, då ammade jag han strax innan 10 på kvällen, han somnade en stund efteråt å sen vaknade han inte förrän 03.15 och ville ha mat. Sen tog det väl tre timmar igen innan det var dags.. hoppas på liknande ikväll, just nu sover han och jag tänkte sova strax jag med. Blev en powernap för mig nu på kvällen också, passade på medan han sov. ;D

Fredag å helg imorron.. får se vad som sker.
Nu ska jag ta mig ett glas kall nyponsoppa, blivit smått beroende av det.

Puss å kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0