5 veckor

Hallå hallå! :)
Onsdag igen, å lillhjärtat blir fem veckor idag. Glömde ju skriva igår vad han vägde när vi var på bvc, han vägde nu 5670 gram. De mätte han aldrig igår, men skulle tippa på att han är runt 58-59 cm lång.. han var 57,5 sist iallafall. En liten knubbis har vi. ;D

Idag tog vi en sväng till hofors också, hem till lillens farfar. Mycket trevligt! Viktors faster, kusiner och två kusinbarn var där också, så då fick Alexander träffa två av sina tremänningar för första gången. :) Så kom även Petter och Maria dit med lilla kusin Hailey sen också, trevligt. :) Fortfarande riktigt stor skillnad på dem två i storleken, Alexander är en bjässe brevid henne, hehe :)

Imorron blir det köpis en sväng med mor, Alexander och Camilla tror jag. Ska kika runt lite på leksaker och liknande till hjärtat.

Nuu ska jag ta mig nåt att äta, så ska nog Alexander ha mat snart, sen ska jag soova. Han har varit vaken bra många timmar nu, så förhoppningsvis sover han fler timmar inatt än att vakna varannan timme. :P Inatt när han gjorde det så provade jag med att ge han nappen, istället för att mata honom. Sen satte jag igång den så kallade mobilen som han har ovanför sin säng, som spelar en låt.. när han lyssnade på den så somnade han, men sen vaknade han iallafall en halvtimme senare igen.. Fick det tipset av sköterskan på bvc, för han behöver ju inte ha mat varannan timme, även om han vill det :)
Iallafall, så verkar han redan älska musik har jag märkt. Det har han nog ärvt av både mig och Viktor, som är riktiga musikälskare båda två :P Hade den där "mobilen" med låten påslagen idag när han låg i spjälsängen, så gnällde han när den slutade spela, och blev tyst när jag satte igång den. Lika med låten man kan sätta igång när han sitter i babysittern med, han blir alltid så glad när jag startar igång den :) mammas älskling.

Men nu säger jag godnatt å tack för mig! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0