föräldragrupp.

Hejsssan!
Lillen sitter nere och verkar lite gnällig i babysittern, men hans morfar är där och avlastar mig. :)
Idag var vi på föräldragrupp för första gången.. det var trevligt, lika söta bebisar idag som igår. Fick träffa Nathalie och henne söööta lilla Lukas också, treevligt :) Idag var Alexander större bredvid de flesta bebisar, hehe, tror de flesta var yngre än han.
Iallafall, så presenterade vi oss och sen fick vi en och en prata om hur vår förlossning hade varit.. alltid intressant att lyssna på hur det varit för andra, det är ju verkligen så himla olika. Jag hade ju t.ex hört en massa skräckhistorier innan jag födde barn, å var beredd mentalt på att det skulle bli riktigt jobbigt. Men, det är ju såå himla individuellt, jag tycker inte alls att det var så farligt att föda! Inte alls som jag hade föreställt mig..

Efter det blev det hem och lämna lillen, så åkte jag nästan direkt iväg till sjukhuset för att göra cellprov. Fick samma barnmorska som jag hade under hela graviditeten, rätt skönt ändå att det var hon som man känner igen och som även gjorde efterkontrollen på mig. Undersökningen gick galant, nu är det bara att vänta på provsvaret som kommer om tre veckor.. förhoppningsvis ser det väl bra ut.
Sen hem igen, så ringde Sanna och jag åkte och hämtade henne! :) Inte träffat henne på bra länge så det var himla trevligt. Åkte hem hit och fikade, å hon fick träffa Alex för första gången.
Så ikväll är det lugnt bara.. jag gav Alexander lite massage för ett tag sen, fick ju hem papper som sagt på hur vi ska göra och han verkade verkligen gilla det idag med! Blir så lugn av det, å då känner jag att jag gör nåt bra med! Vill ju att han ska må bra jämt! :))

Näe, ska väl ner å joina dom framför tvn nu.
Hoppas ni mår braa!!!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0