rastlöst

Måndag och ny vecka igen då.. men vad fan ska man hitta på?! Jag blev ju lagomt rastlös nu när man jobbat, pluggat och haft hur mycket som helst att göra. Så nu blev det stopp på idéer.. om det är någon som har tråkigt och vill göra något, tveka inte att ringa mig säger jag bara! :) Har ju faktiskt inga planer alls för hela veckan.. barnmorskan på fredag är det enda inplanerade. Får se om det blir jobb någon dag också.. hoppas det, gå runt och vara rastlös är inte min grej! :S Blir väl en promenad idag iaf, hämta ut 200 spänn som jag fick av radiotjänsten nu sen jag sa upp min tv-licens där. Ta en tripp till banken också kanske..

Jag ska ju inte bo kvar länge i denna lägenhet heller, börjar med att flytta den 1 juli. För er som inte vet, så är det hem till min mamma och pappa jag ska flytta, men bara under det första året med barnet.. blir för knapert med ekonomin för mig med en tvåa, å vägrar bo kvar i den här 28kvadratsettan med barnet. Mamma som kom med förslaget, först var jag lite emot det, tyckte det kändes jobbigt, men efter att vi diskuterat det mer så kom vi fram till att det är det bästa ekonomiskt för mig och lillen. :) Kommer spara in hur mycket pengar som helst på att bo där ett tag, och det är för Alexanders (?) skull jag gör det, ingen annans. :) Ett alternativ är ju soc, men jag har aldrig haft med dem att göra, å vill helst slippa det också! Hellre att jag bor där och kan ge min son det han behöver, köpa de saker jag vill ge till honom, än att man ska gå och fundera på om man har råd med vissa saker när alla räkningarna är betalda.. så vill jag inte att han ska ha det, jag ska göra allt för honom och ge han allt jag vill kunna ge. :)
Sen om det absolut inte skulle funka överhuvudtaget, vilket jag tror det kommer göra, men OM.. då får väl vi helt enkelt bara börja leta lägenheter.

Så kommer ju Viktor få komma och hälsa på hur mycket han vill såklart, å vi åker väl till honom också. :) Lika viktigt det, att barnet får umgås mycket med sin pappa.
Sen börjar jag plugga igen nästa höst, ska även jobba nästa sommar tänkte jag.. har spart in en massa pengar då på att bo hemma hos dem, jobbar och får av csn igen. Då blir det en lägenhet för oss. :D
Kommer ju även bo i rummet bredvid Camilla, inte illa med den roliga grannen. ;D

Så det här känns som en bra idé.. men jag kommer ju faktiskt sakna lägenheten lite alltså. :) Haft en så otroligt bra tid här, varit så "fri".. men minnena finns kvar, med alla galna fester/förfester, filmkvällar å allt var det varit. Som tur är ska ju Stefan ta över den, så jag kommer ju ha en anledning att hälsa på. :p

Nuu blir det en dusch, sen promenix!
Pus!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0