tagga

Nu taggar vi! :) Ska strax ta en dusch, göra mig klar å fixa lunch. Sen drar jag hem till mamma och pappa en sväng, så jag hinner vara där en stund innan. :) Sen kommer Sarah och Sirpa, vi tänkte gå till göransson arena så vi är där redan vid 18tiden. Just pga det kommer vara låång kö in, och 6000 pers. Bättre å ta det säkra före det osäkra. Har lyssnat igenom lite av låtarna på svt:s hemsida också, de flesta lät faktiskt helt okej. :) Speciellt ettan, den var bra! Det var väl låt nr 3, och näst sista låten, som inte var sådär jättebra tror jag.. Men det blir skoj det där. Hade varit jobbigt om det varit 8 seega låtar! :S
Så efteråt drar vi iväg så dom kan få förfesta, och sen blir det tältet. Får se hur långvarig jag blir, hur pass roligt det är å sitta där. Men det blir nog trevligt ändå. :)

Blev en trevlig hemmakväll hos Sarahs familj igår, vi käkade goood tacos, kollade på let's dance och film! Mycket trevligt! Sen fick jag skjuts hem av Sarah, hennes plastlillesyrra Natta hakade också på. Vi cruisade runt lite, innan jag åkte hem och sov. Sandviken är vackert nu med allt dom fixat till. :D

Idag går jag in i vecka 15 också, hihi :) Som vanligt skriver jag lite om vad som händer nu.

Har ditt barn anlag för mörkt hår, är det nu som det mörka pigmentet börjar produceras. Ögonbrynen växer ut. Lillhjärnan och ryggmärgen är anlagda. Den tunna huden är täckt av det färglösa lagunohåret som troligtvis finns där för att hålla kvar fosterfettet på barnets hud. Det försvinner först i slutet av graviditeten. Genom den sköra huden kan man se små, tunna blodkärl. Kalcium lagras för att skelettet och dess benmärg behöver det för sin utveckling.
Barnet kan hicka och gör andningsrörelser med bröstkorgen.

Ditt hjärta har ökat sin kapacitet. Förklaringen är den ökande blodvolymen. En del kvinnor kan uppleva hjärtklappning vilket är helt ofarligt. De värsta trängningarna efter att ofta gå och kissa har antagligen släppt. Livmodern har vuxit och utvecklas i första hand uppåt vilket innebär att trycket nedåt brukar lätta.

Jag längtar såå tills jag får se och träffa dig, mitt lilla hjärta. Den som väntar på nåt gott.. Ska göra allt för dig, min stjärna. :) <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0