andra avenyn

Helluu !
Sitter hemma, nyss käkat. Oxjärpar, potatis, pepparsås å sallad blev det idag :) goott, har jag matlåda till imorron med!
Går imorron mellan 9.15-15, sen har jag heelg :) Ska försöka läsa lite imorron kväll dock i de kapitel vi ska läsa, så tar jag resten på söndag å måndag.
Fixat resten jag hade i Perspektiv på läraryrket med, så nu är jag klar å godkänd i den kursen :) Skönt, bara att sikta in sig på den jag har nu. Min utbildning är något jag inte tänker ge upp, fast att jag ska ha barn. Blir ju hemma ett år som sagt, skulle säkert vara bekvämt å bara jobba sen eller fortsätta vara hemma när det gått ett år, men det är något jag aldrig skulle göra. Utbildningen tar jag på allvar, förskollärare ska jag bli :) Vill ju ha ett fast jobb så småningom, å en bra och trygg ekonomi för mig å mitt hjärtegull. :) Snart är det inte ens en månad till jag får se dig <3 Längtar så!

Blev en fika på marangoni med Sarah idag, mycket trevligt. Dock blev vi lite smått halvrädda för en kille som satt å råglodde på oss, och såg ut som han knäppte kort eller nåt. SCARY! :O :P

För övrigt idag så har tankarna gått en del... på vad jag tycker är det osexigaste på människor. Haft en del diskussioner med vissa om det här med, och vi alla tycker lika. Något jag tycker är riktigt osexigt, är när personer är alldeles för på och efterhängsen? :S Nu syftar jag inte på nån speciell, så ingen ska ta åt sig. Bara märkt att det här är ganska vanligt.
Men finns det nåt osexigare än en person som smsar sms på sms hela tiden till den den är kär i? Får personen inget svar så skriver den fler sms.. man tycker personen borde vara smart nog att förstå när den andra inte är intresserad, vilket inte alla verkar göra? Det känns bara såå.. desperat. Varför inte tagga ner lite? Märker man att personen man hör av sig till inte gör det lika ofta, eller inte verkar spec intresserad så kanske det vore lika bra att lägga ner och se om den personen hör av sig istället? Hör inte personen i fråga av sig, så är den förmodligen inte intresserad heller, kanske lika bra att acceptera? Eller bara fråga rakt ut vad personen känner, å få ett svar direkt så man vet om man kan lägga ner?
Nu menar jag inte att det ska vara tvärtom heller, hur roligt är det med någon som är intresserad och kör nåt slags spel och ska verka ointresserad fast den inte är det? Klart personen ska visa intresse, inte det som är poängen. Men det finns väl vissa gränser? Jag förstår inte riktigt hur folk tänker som gör såhär, och jag har väldigt svårt att fastna vid folk som har varit såhär på mig, eller om någon skulle vara det. Men det är min åsikt, andra kanske tycker det är trevligt med folk som är för på. Vad vet jag. :p

Var bara tvungen att skriva ner vad jag tycker, skriver ju oftare vad jag gjort om dagarna i denna blogg.. så lite omväxling förnöjer. ;)

Nu blir det nog bara chill till andra avenyn blir. :)

Puss på er ! :)

Början av sommaren, Stinas studenfest. Jag å Sofia. :) Där drack jag cider, dröjer det läänge innan jag gör igen.. nästa sensommar eller höst kanske. ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0