Ojoj

Nej men nu får det blir skärpning på mig och min uppdatering, allvarligt talat. Skaaa försöka. ;D

Kom iallafall just in efter en skön men kall promenad.. tänkte gå en bit, men kände att mina tår inte ville vara med längre, så då vände jag och gick hemåt igen. Tur man har musiken med sig, vad skulle man göra utan den egentligen? Gud vad tråkigt allt skulle vara utan den, haha. Lilleman fick stanna inne, Viktor är här också så han tar hand om honom under tiden. Men jag känner att jag måste ut och röra på mig, blir knäpp av att sitta inne en hel dag, måste ut. Tar ju helst inte ut Alexander heller, när det är så kallt.. jag har hört att man helst inte ska ta ut de, iallafall inte dra i vagnen om det är över -10 grader ute.. Så det avstår jag ifrån, hur brukar ni andra göra med era barn?
Vi var iallafall på bvc idag, han fick sina första sprutor idag, tremånaderssprutan. För igår blev han ju tre månader! :D Om tre månader till är han ett halvår, ojoj det går så fort.
I varje fall så gick det jättebra med sprutan.. han fick sitta i mitt knä under tiden, lite nervös var jag allt, ifall han skulle skrika hemskt å tycka det gjorde jätteont. Men det gick förvånansvärt bra, jag trodde att han skulle skrika mycket mycket mer. Sköterskorna gav han ett varsit stick i låren, han grinade till lite grann, men jag gav han nappen på en gång och då blev han knäpptyst och helt lugn :) lillplutten.
Så vägde å mätte vi också, han är nu 64 cm lång och väger 7460 gram. :D

Ja, annars dessa dagar har det väl inte hänt supermycket heller.. mest städat å grejat bara. :)

Hööörs, puss!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vi brukar också undvika att ta ut Tilda om det är så här kallt men vissa gånger måste hon med ut och det har gått bra hittills, vi klär och bäddar ner henne ordentligt.



Tilda fick sin andra dos vaccin idag och det gick bättre än förra gången, gick fortare att trösta henne idag. Vilket BVC tillhör ni? Tyckte jag såg dig vid sjukhuset men jag kan ha sett fel också. :P Iaf så vägde hon 7480g och var 68 cm lång, tror du har en liten knubbis därhemma. :)

2010-12-02 @ 17:38:31
URL: http://alexandrawistbacka.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Ja det var utanför sjukhuset vid parkeringen, tror du parkerade precis om du hade den röda volvon? Jag kollade efter babyskyddet i bilen men jag såg det inte så det kanske inte ens var du. :P Jag som är nyfiken i en strut så fort jag tror jag ser någon jag känner igen. ;P Jepp, vi går på sjukhuset, gick på MVC där också och det är nära och bra så jag klagar inte. :)



Jag ger bara ersättning och började med det när precis var nyfödd. Med Kasper strulade allt bara och jag kände nu när jag var gravid med Tilda att jag inte alls var inne på att amma så det blev flaska. Funkar jättebra, man får lite mer egentid och Stefan har kunnat knyta an till henne mer än när Kasper var liten. Men vill man amma ska man såklart göra det, alla gör vi olika. :)

2010-12-02 @ 22:35:13
URL: http://alexandrawistbacka.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0