Vecka 38 <3

God morgon!
Vaknade vid 10 av att jag var såå kissnödig.. trycka på min blåsa är han duktig på att göra. ;p så käkade jag frukost, sen somnade jag om en sväng å vaknade nu.
Blev käk på viking igår med Camilla å Sarah, sen hem till Sarah å kika film. Linn kom förbi en sväng också med lite babykläder till mig, som hon hade från sina småsyskon. En vinteroverall fick jag också som jag var i behov av till honom, och en rolig leksak. Tusen tack gumman! Sarah & Camilla skulle till 8an senare, jag drog hem då istället, pratade och umgicks med mamma. Ikväll jobbar pappa natt, så det blir chill bara.. jag, mamma å Camilla tänkte laga iordning lite tacos. ;)

Söndag idag, å jag går in i vecka 38 :) <3 Nu är augusti här också, månaden jag aldrig brukar längta till annars, men nu har jag längtat efter den länge. Får ju dock se om det blir ett augustibarn, man vet aldrig om han väljer att kika fram i september.. jag hoppas dock på att det blir redan innan den 21 när jag har tid, hihi. Men det är han som bestämmer!
Det sitter ju i generna det där också har jag hört, å när mamma väntade första så gick hon över 14 dagar t.ex .. hoppas jag slipper det bara. :P
Hur som helst, är du såå välkommen mitt hjärta, jag längtar så efter dig! :)

Vikten är oftast mer än 3 kg. Barnet räknas alltså som fullgånget och många föder i den här veckan. Det är barnet själv som bestämmer när det är dags att födas. Forskning visar att graviditetslängden finns programmerad i arvsanlaget. Det är nedärvt från dig och din partner och har bestämts efter vad som är en normal graviditetslängd i just ert fall.
Har du inte packat din bb-väska är det hög tid att du gör det. Låt den stå redo så att du inte behöver tänka på om du fått med dig allt när värkarna väl startar. Det är mycket barn i magen och moderkakan är mellan 20-25 cm i diameter. Den väger ungefär ett halvt kilo och det är av stor betydelse att den fungerar fullt ut.

Du kan känna hur barnet trycker och pressar nedåt mot underlivet. Många barn sjunker ännu djupare ner. Ditt bäcken är något vidgat och barnets skallben har förmågan att omforma sig för att passa in i förlossningskanalen. Det kan vara svårt att hitta bekväma ställningar att sitta och ligga i. Magen är hela tiden i vägen.
Du väntar på det första riktiga tecknet på att förlossningen startar. Hur känns en värk, kan vattnet gå utan att jag märker det, vad gör jag om det startar med en blödning? Fråga alltid din barnmorska om du undrar över något eller om det är något som oroar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0