Vackert !

Jag har en vän som bor borta i Västerås. Nicklas heter han, en riktigt god vän som jag kan prata om det mesta med. :) I princip allt. :) Har jag nån form av problem kan jag gå till honom, har han problem går han till mig.. Fast att vi aldrig träffats, å inte pratar varje dag, så vet jag att han finns där för mig om jag behöver det. En underbar vän helt enkelt! Han är även otroooligt duktig på att skriva dikter! Han skriver mkt om saker han känner för tillfället.. å han brukar skriva på sidan poeter.se. Läser hans dikter ibland, dom är såå otroligt bra! Han har blivit redaktionens val på den sidan ca 4-5 ggr. Sen har hans texter hamnat på "mest uppmärksammade texter" ca 20 ggr. Har även några av sina dikter i en bok, som heter Antologi 2009. Så är det nån som gillar dikter kan ni köpa den å läsa. Själv är jag inget fan av dikter, inte bra på att skriva själv heller. Men hans dikter gillar jag! Killen är grym!
Iaf.. så läste jag en dikt idag som han skrivit, den berörde mig sjukt mkt. Som ni alla vet så gick ju Michael Jackson bort. Å han skrev en dikt om det. Var nämligen så att Nicklas egen far gick bort i höstas. :( Så han visste verkligen hur känts för den lilla flickan när hon höll sitt tal för sin pappa, på kvällens minnesstund. :/ Jag tänkte visa texten han skrev! Otroligt bra!

This is it - Din sista föreställning


tusentals hjärtan
samlade på en plats
som slår till ljudet av tystnaden
alla håller andan
för de väntar
på dig

sedan
gör du entré
för sista gången
klädd i guld

"This is it!"
tänker jag
din sista föreställning

tystnad råder fortfarande
av respekt för en kung
som gått ur tiden

men till slut kan de inte hålla tyst längre
desperata rop fyller salen
de ropar ditt namn
Michael
så som de gjort många gånger förr

men du sjunger inte
du är tyst
du dansar inte
du sover stilla
i din kista av guld

runt dig har du din familj
dina vänner och den största artist eliten
och runt om dem står vi
fans och musikälskare som uppskattat det du gjort
vi omsluter er
delar smärtan

din vackra dotter Paris
säger sina sista ord till dig
inför världen

I just wanted to say, ever since I was born, daddy has
been the best father you could ever imagine! I just wanted
to say I love him so much!

sekunderna efter
brister allt för mig
tårarna forsar
för jag vet precis
hur hon känner
även om jag inte stått där på en scen
inför miljoner
även om min far inte var king of pop
så var han min kung

nu lyser spotlighten på scenen
där finns bara tomhet och en microfon
en legend har gått ur tiden

Vila i Frid Michael Joseph Jackson
och du
hälsa min far att jag älskar honom

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Så väldigt gulligt av dig att skriva detta om mig! Värmer och glädjer mig väldigt mycket!



Förresten, även den här texten lyckades med bedriften att hamna på "mest uppmärksammade texter" :P Vilket är skoj! För mig i alla fall, haha.



Direkt länk här om någon vill läsa den på plats:



http://www.poeter.se/viewText.php?textId=942241

2009-07-08 @ 12:02:46
URL: http://www.poeter.se/Nicklas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0