oops..

En vecka och två dagar sen jag skrev! Är det okej? Nej! :p
Men faktiskt, så har jag tappat motivationen helt att blogga, jag gör det emellanåt. Den här gången har jag inget annat att skylla på.. jag försöker och göra så gott jag kan, huvudsaken det ;) hoho.
Men vad har hänt den senaste veckan då?

Jag har varit i skolan mestadels, det har varit lite plugg på hemmaplan med men ändå inte supermycket. Men från och med måndag ska jag ut på VFU (praktik) i 6 veckor, det ska bli kul! Jag skulle ju egentligen ha varit på Västanbyns förskola, där var jag för två år sedan och hade gärna varit där då det är nog den bästa förskola jag varit på, och då har jag jobbat på ganska mycket olika också. :) Men tyvärr, så har min llu:are (lokala lärarutbildare) Susanne börjat jobba på Kungsgårdens förskola istället. Jag fick gärna komma dit och vara där om jag ville, det hade jag gärna gjort på ett vis eftersom Susanne är toppenbra på alla sätt och vis, säkert är förskolan jättebra den med. Men, jag kände att jag helst är på ett dagis i Sandviken så jag har cykelavstånd. Visst, kungsgården är ju inte långt bort, det tar väl ca 10 min med buss, men då skulle jag behöva slösa med pengar på det, samt gå upp tidigare om mornarna och stressa, det känns segt när jag inte behöver. Så jag ska vara på tallbacksgården i norrsätra istället. Jag hoppas det blir bra, det är mycket barn där med olika nationaliteter, det var 8 olika språk på den avdelningen jag ska vara på. Så det blir en utmaning, men det ska bli riktigt intressant och kul! Det ser jag fram emot..
Så nu vet jag vad jag ska göra i 6 veckor framåt, alltså ingen skola förrän i november igen.. men det är ju inte så enkelt att vi bara ska vara där som att jobba, nej jag har ju massa uppgifter jag ska göra också. Bland annat ska jag filma barnen (dvs de barn som det är okej för föräldarna att jag filmar) och sen skriva ett arbete om det, sen ska jag göra lite "teknik-uppgifter" med barnen med. Samt en uteaktivitet.

Annars då? Ja man har ju inte hunnit med sådär supermycket.. massa mys och bus med Alexander som vanligt när jag inte varit i skolan. I helgen så lekte vi med Jullan och Bella, sen i onsdags var vi på Öppna förskolan på Sigridsgården, där vi aldrig varit förut. Det var mindre barn där, och bara ett rum att vara i, så det var mycket lugnare än på Smassens.. vi träffade Julia och Bella, Linda och Malou, samt Emelie och Stella där av de vi kände. :)
Sen idag blev det Öppna på smassens, där träffade vi de ovanstående jag skrev, och även Natta och Lukas. Så Alex hade många av sina kompisar där, som vanligt bryr han sig inte alls om mig. ;) Han fick även skjuts av Lukas i en sån där gåvagn, haha.. skulle man ha knäppt ett kort om man haft kameran med :)

Nu kan jag ju inte gå med han på Öppna på flera veckor bara för jag ska ut på VFU. Men hans mormor ska få gå med han ibland istället.. det är ju bra att han vänjer sig mer och mer innan han börjar dagis. Ja för just det, han har fått dagisplats från å med november! :D Dock inte på något av de dagis jag sökte, det var fullt på dem. Men han ska börja på Solgårdens förskola istället, det blir ju ändå inte superlångt, går fort om man cyklar. Sen har jag hört mycket bra om det dagiset med, så jag känner mig riktigt nöjd ändå. Stor och fin gård, nära skogen också. Blir nog toppen! Känns riktigt spännande att han redan ska skolas in på dagis, min lilla bebis är ingen bebis längre.. eller det kommer han nog alltid vara, men ja. ;D

Annars idag åkte jag och Alex in till valbo med mamma och pappa. Jag handlade en del till både mig och Alexander, en tjockare mössa och tjock tröja till honom, plus ett par byxor och en till tröja, och ett fem-pack strumpor. Till mig själv blev det jeansleggings från Cubus, två tröjor från Gina plus leggings och en sjal, bh och trosor från Lindex. Hade sån där rabattkupong.
Så det blev lite fynd.. Alex hade ju såå roligt där med, iaf så länge han slapp sitta i vagnen. Ojoj vilken fart det är på han, han älskar verkligen att vara ute sådär i nya miljöer. Springer överallt, springer fram och tar på folk, ställer sig i vägen för dem och drar i deras kassar, så träffade han en liten flicka (kanske något år äldre än honom) som han nästan skulle krama om, och sprang efter henne osv osv .. hihi. Sen på det där "lek-golvet" så ville han vara med de stora pojkarna när de "spelade fotboll" där, skulle springa med och vara med han också.. så otroligt stolt över min duktiga lilla prins. <3 Mitt allt, vad jag älskar denna lilla människa.

Återstår att se vad som händer annars i helgen. Ska till ÖB en sväng imorron, sen ska jag fixa lite inför VFUn. MEn annars är det lugnt, är det någon som har tråkigt får ni väl höra av er ;)

Försöker fortfarande ladda upp bilder här men det går inte.. kanske har något med datorn att göra?! Konstigt är det i alla fall.

Nej ska väl lägga mig och läsa lite Veckorevyn, sen sova sött.
Godnatt på er. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0