onsdagkväll...

... och jag ska strax gå och sussa sött. :)
Lilleman sover redan han, men det var inte alls länge sen han somnade. För ca en timme sen ungefär.. Han har varit hos mamma och pappa idag när jag var i skolan ända till 16, och sen tvättade jag efter det, så då fick han stanna där en liten stund till. Då hade han somnat vid 16.30 tiden, så där har vi anledningen. Men han har ju fått feber också, stackarn. :( 39 grader visade temperaturen ikväll när han kommit hem. Han fick ju ettårs-vaccinet i förmiddags, vi var på bvc med han då, så det är ju därför han fått feber. Gav han lite alvedon och sen verkade han bra mycket piggare, får se om han är feberfri imorgon eller inte då.. Han får vara här hemma hela dagen i alla fall, så kommer mamma hit och är med han här istället. Jag går i skolan till kl 15 imorgon, men är ledig på fredag. :)

Förresten så vägde Alexander nu 10.520 gram och är 79,5 cm lång. Han har ökat på bra som vanligt i längden, men med vikten var det lite sämre denna gång, så sköterskan sa att han får gärna äta lite mer. Det är absolut inget som är konstigt just nu med hans vikt, men han har inte följt sin egen kurva så ordentligt som han gjort innan. Vi ska tillbaka med han igen när han är 15 månader och väga, så får vi se hur det ser ut då.. Men han har faktiskt ätit bra för det mesta, men han rör sig ju så mycket hela tiden med.. Sitter ju nästan aldrig still. ;) Så det är ju därför.. Sen är ju varken jag eller Viktor känd för att vara direkt överviktiga heller, haha så han har ju att brås på. :)

Ja, annars då? Det har varit skola hela veckan lång, men det har gått fort.. dagarna bara flyger fram! Än har inte det här ordentliga storpluggandet kommit igång, men det är på ingång.. vad roligt man har att vänta sig. ;P Njae. Men, det är bara att bita ihop och ligga i, så ska det nog rulla på! Sirpa var här i måndags också, och uppvaktade Alexander lite i efterskott. Han fick fina bilar och ett par mjukisbyxor av henne. Själv fick jag en fin ljuslykta, fast jag inte ens fyllde år nyligen. Hihi. Tusen tack!!

Får se vad som sker i helgen då? Plugga lite antar jag, och bara mysa och vara med Alexander. På fredag ska jag och Sarah ha fredagsmys förresten!! <3
Och Camilla och Björn, de jäklarna, har dragit till Turkiet. Planet gick idag vid 18tiden tror jag, så de är nog framme nu. Fasen vad skönt att komma iväg från det här vädret. Men å andra sidan är jag inge sugen på att åka med Alexander när han är så liten, det känns som det skulle bli stressigt och jobbigt att vara med han utomlands när han är så liten, man kanske inte skulle få njuta så mycket själv. Vet att många åker med deras barn när de är såhär små och det är upp till var och en, men jag personligen väntar hellre till Alexander är 5-6 år och kommer ihåg resan och har mer nytta utav den än vad han skulle ha nu. :)

Försöker läga upp bilder nu med men det går inte?! Förstår inte varför.. Så det blev inge bilder den här gången heller. :P

Ska sova nu i alla fall, så man orkar upp imöra..

Natti natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0