BACK!

Heeeej alla. :)
Jag vet att det var sjukt länge sen jag skrev, typ två veckor sedan. Men nu har jag verkligen haft en bra anledning till det med!

De flesta av er vet det nog redan, men jag har haft inbrott i lägenheten... Det var efter vi varit ut i gävle lördagen för två veckor sedan, så kom jag hem runt 03.30 på natten och märkte först att datorn var borta, å att altandörren var uppbruten. Märkte sen att en massa mer saker var borta med, t ex kläder, skor, mp3-spelare, laddare till mobilen, och det konstiga var att de även tagit allrengöringsmedel, tvättmedel, sköljmedel, duschcreme och parfym..:S varför tar man såna saker?? Aja, det är anmält i alla fall, får se då om något händer eller ej. Sakerna lär jag väl aldrig se igen! Suck.. så fruktansvärt förbannad å besviken, bara tanken på att nå idioter har varit här och tagit mina saker.. fyfan. Det jobbiga var att jag tyvärr INTE hade hunnit skaffa någon hemförsäkring heller! Flyttade ju hit i slutet av maj och sen har det varit så mycket i sommar med jobb och allting, så jag har ju haft tankarna på det, men sen har det inte blivit av.. såå typiskt!! Men nu har jag skaffat iallafall.
Så det är alltså därför jag inte har bloggat heller, pga att jag inte haft någon dator.. Men nu har jag fått en dator av min vän Baggen! TUSEN TACK!! Så himla snällt.. Skärmen är det dock värre med, har en gammal ful skärm som stått å skräpat hemma hos mamma och pappa, den får duga så länge men jag vill ha en ny snart. Så om det är någon som har en dataskärm ni vill bli av med, hojta till så köper jag den till rimligt pris! :)

Nej fy sjutton, sen efter det där inbrottet har det varit en jobbig period för mig. Känns som allt bara gått emot mig, smågrejer osv.. t ex köpte jag en ny mobilladdare, var säker på att det var rätt laddare också så jag tänkte ju inge mer på det. Men sen ska jag ladda den, då märker jag att det inte alls funkar! Plus att kvittot är borta.. såå less. Betalade ju 300 för laddaren, så måste jag köpa en ny!! Lånar syrrans så länge, men det kan jag ju inte göra hur länge som helst. :P Och det är bara en av grejerna som gått emot mig.. Nej helt ärligt har jag inte mått hundra den senaste tiden, känns som jag kommit in i en riktigt tung och mörk period. Men det börjar kännas bättre, å jag hoppas det fortsätter så och går åt rätt håll!

Förresten för er som inte vet det, så fyllde ju min lilla kille 1 år förra torsdagen! :) Den 1 september.. hihi, han blir så stor. Som tur var så var jag ledig den dagen med och det blev kalas på eftermiddagen såklart. Mamma, pappa, Camilla, Peter, Stefan, Farmor, Viktor, Paul, Petter, Maria och Hailey kom hit och firade honom då. :) Han fick jättemycket fina presenter, såå roligt. Tårta fick han också, och det gillade han verkligen.. när han ätit upp sin egen bit var han inte sen med att greppa åt sig sin morbrors tårtbit med, hihi.
Sen på lördagen hade vi ett litet barnkalas istället, och alla vi hade bjudit kom hit också! :) Det var Julia och Bella, Linda och Malou, Emma och Alvin, Nathalie och Lukas, samt Helena som hade med sig både lilla Filip och även hans storasyster Linnea. :) Fikade och pratade, och barnen lekte såklart.. han fick även en massa fina presenter av dem, tusen tack!
Blev tyvärr inga bilder från barnkalaset för jag hade inga batterier i kameran då, men det blev från då när han fyllde år.. de kommer en annan dag, orkar inte lägga upp dom nu. ;)

Annars då? Skolan har ju börjat också.. den som jag var så nervös över, men jag hann knappt bli det heller bara för inbrottet var precis innan så man fick så mycket annat att tänka på. Men nervös var jag allt! Men det har gått bra, det verkar vara en bra klass. :) Stor är den också, vi är nog 40 st ungefär. I måndags-tisdags var vi i Smörnäs också, vi går ju en teknik-kurs så vi åkte dit genom den. Fick laga mat utomhus, hade lite tävlingar på kvällen och fick sova i tält. Helt okej ändå, dagen efter när man skulle åka hem så var det segt, då ville man bara hem. Men det gick bra, var inte nå kallt att sova i tält heller, som jag trodde det skulle vara.
Vi läser alltså två kurser nu, en teknikkurs och kulturmöten 2, snart blir det även vfu i 6 veckor framåt.. spännande! Bara hoppas att det går bra nu att plugga och att jag har orken till att fortsätta.. ska göra så gott jag kan!

Nej det var väl allt för mig, jag uppdaterar snart igen. :) Nu blir det sova! Sköönt.

Puss på er, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0