betty boop

Sitter här med en liten kisse i famnen, en liten kisse som älskar mig och är fruktansvärt avundsjuk nuförtiden. :S Lillgumman, inte lätt att förstå att man inte har lika mycket tid för henne nå mer. ;D Bara jag som duger också, ingen annan :p Aja.
Nu är våren här på riktigt!! Älskade, fina, underbara vår. Helt klart den bästa årstiden enligt mig. Förr tyckte jag sommaren var bäst, men våren är mycket mysigare. April-maj, när man börjar höra fåglarna ordentligt, blommorna börjar komma, när man kan börja klä sig mindre. Love it. Nästa helg är det påsk dessutom, riktigt mysig högtid! Bra på ett vis att den är sen i år, så det hann bli en ordentlig vår först. Mys!

Vad har jag haft för mig de senaste dagarna då? I tisdags åkte vi till öppna förskolan, jag och Alexander. Jättetrevligt, han kröp runt där och satt och lekte med leksakerna, gobiten. Fler bebisar där också, så roligt att se dem tillsammans, hur de är med varandra. Sen blev det hem och ge lillen mat, sen tog vi en skööön vårpromenad. Ner till hedgrind, genom örta och hem igen. Blir nog en likadan imorron! Sen på eftermiddagen åkte jag, Alex, Camilla å Sarah hem till Sirpa :) Så fick hon träffa Alexander också, var ju ett tag sen sist. Jättetrevligt det med, måste vi göra om :)

På onsdagen åkte jag och Alexander in till valbo och träffade Cissi! Var ju 11 månader-1 år sedan sist, någonting.. så det var riktigt efterlängtat! Vi käkade lunch, och pratade å pratade å pratade lite till. ;D Så kikade vi runt lite också, blev shopping på HM till lilleman.. behövde ju en del kläder, slutsumman gick på 655 kr. Så kan det gå :P Sen blev det hemgång, å så var Viktor här igår kväll, stannade till idag.
Imorse fick jag lite sovmorron, det behövde jag! Så fick Viktor vara uppe med Alexander.. sen på förmiddagen åkte han.
Jag, mamma och Alexander tog oss ut på stan på eftermiddagen. Jag fick ju hem tre rabattkuponger från Lindex bara för jag är medlem i Lindex club, ett valfritt underklädesplagg, ett valfritt damplagg samt ett valfritt barnplagg. Så, det blev ett fint vitt spetslinne till mig själv, samt en bh. Till Alexander blev det en vårjacka och en fleecetröja. Sen gick vi till kapp ahl, där handlade jag en tunnare mössa till lillen, skaffade även ett kapp ahl kort där, så den fick jag billigare. Niiice. Sen tog vi en fika på Selmas. De har ju ett akvarium där också, Alexander ville ha tag på fiskarna, å försökte få tag på dem medan de simmade runt. :P
Efter vi varit där gick vi och kikade på förstoringen de satt upp på Alexander i skyltfönstret vid fotobaren, haha :) Var ju som jag skrev förut där och knäppte bilder på honom, när han precis blivit 6 månader. Så kom vi dit någon vecka senare, då hade de ju satt upp en av bilderna i en ram inne i själva butiken, men NU hade de valt ut 4 av de 6 bilderna jag fick hem, och satt upp de i skyltfönstret. :D Jätteroligt! Så ni som inte sett det, gå till fotobaren om ni bor i närheten, och kika in min lilla älskling i skyltfönstret. 

Imorron är det fredag å helg! Får se vad det blir imorron, ska ta en promenad iallafall, så kanske vi går in till grannarna här bredvid och låter Alexander leka lite med deras pojk, som är ganska precis ett år äldre. Vore roligt, får se om vi gör det imorron. På lördag ska jag på kalas hos farmor min, som fyllde 80 år i tisdags! Stort grattis! 

Nytagna bilder på min gofis. Visst är hatten snygg? :D Köpte jag igår på HM! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0