Vecka 36 <3

God morron!
Halvdåligt väder idag med, jaa tack! Får se vad som sker å händer idag då? En skön promenad kanske, har man ju inte orkat innan direkt.
Hade en treevlans kväll med Sarah, Camilla å Linn igår. Snackade skit, käkade godis och kollade på Brokeback mountain. Sett den filmen förut också, riktigt bra! Så kom Jocke förbi en sväng med, innan han drog till krogen.
Fick skjuts hem av Sarah sedan. :))

Idag går jag in i vecka 36, love it. Det är verkligen bara 5 veckor kvar till förlossningen nu, kan inte förstå det när jag tänker på det. Skulle kunna vara bara t.ex 3 veckor kvar också, likväl som det kan vara 7 veckor.
Har frågat runt lite när folk tror han kommer komma också, kan vara kul sen att se vem som låg närmast. Tove tror den 18 augusti, Linn tror den 20, Sarah tror den 25, Camilla tror den 27.. själv tippade jag på den 29e. Vad tror ni?? Tiden får utvisa, han kommer när han känner för det. :) Om några veckor har jag han här hos mig iallafall, helt otrolig och overklig känsla! Går inte att föreställa sig.. men vad jag längtar. Har inget emot att vara gravid heller, det är helt underbart det med. Mått hur bra som helst utan smärtor hittills, och underbart att känna hans rörelser i magen varje dag. Men, måste ju erkänna att jag längtar otroligt nu till att få träffa prinsen :) <3

Ungefär 45 cm och mellan 2,5-2,7 kg. Barnets sugmuskler har blivit starkare och det har blivit rundare i hela ansiktet. En färdig individ gör sig redo att födas.
Nu är det bara slutspurten, den sista månaden, kvar men redan nu går det bra att födas till ett liv utanför livmodern. Barnet har trängt djupare ner i bäckenet, magen har sjunkit och plötsligt blir det lättare att andas. Barnet lägger på sig ytterligare ett kilo under den sista månaden. Belastningen på rygg och bäcken ökar, det är påfrestande för ledband och muskler.
Vid den här tiden är det vanligt att man kan känna sig både lite nedstämd och irriterad. Det är påfrestande att vara stor och tung och allt går långsammare än det brukar göra. Du blir andfådd för det minsta lilla och svettas mer än vanligt. Om du känner dig rastlös och orolig så är det helt normalt. Många kvinnor sover oroligare, har mer halsbränna och springer och kissar stup i kvarten, även nattetid.
Du börjar längta efter att få föda, att få se ditt barn på riktigt och att snart få din egen kropp tillbaka igen. Antagligen fantiserar ni mycket kring barnet som snart skall födas och ni tänker kanske också på det stora ansvaret som väntar er.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0